Cum sa deveniti manager proiect

Multi oameni doresc sa devina manageri de proiect si se intreaba care este calea cea mai buna si mai ales de unde sa inceapa. Profesia de https://www.cursuriautorizate.eu/categ-manager-proiect este una dintre putinele care va permite sa vedeti perspective interesante pe termen mediu si lung, chiar si in aceste perioade economice nefavorabile. Companiile solicita din ce in ce mai multi profesionisti capabili sa ofere certitudine organizationala proiectelor prin aplicarea principiilor managementului de proiect. Puteti deveni un manager de proiect intr-un mod liniar, ca rezultat al unei cariere predeterminate sau prin alegeri si oportunitati care au avut loc mai mult accidental. In analogie cu orice alta profesie, cea de manager de proiect trebuie sa aiba grija de toate aspectele calificarii profesionale: de la cele metodologice, la organizationale, la cele tehnologice si de specialitate.

A deveni manager de proiect inseamna, de asemenea, o baza a dezvoltarii profesionale pe principii etice fundamentale pentru integritatea personala si responsabilitate. Managerul de proiect este acel profesionist responsabil pentru un proiect, el este o figura foarte particulara care combina diferite abilitati: abilitati manageriale si de rezolvare a problemelor, dar si abilitati ridicate de coordonare si organizare. Aceasta profesie este foarte cautata, in primul rand pentru ca un manager de proiect este o persoana cu inalta calificare, incat, cu siguranta, nu va fi niciodata lipsita de oportunitati, si apoi pentru ca poate oferi o mare satisfactie, atat din punct de vedere personal, cat si profitabil.

Un manager de proiect (adesea identificat cu acronimul PM) isi asuma un rol de management operational, care merge de la inceputul pana la sfarsitul unui proiect, prin planificare, executie si control constant. Evident, aceasta profesie necesita cunoasterea tehnicilor si metodelor bine definite. Acesta poate fi un reprezentant al clientului sau un angajat sau consultant al companiei / organizatiei insarcinate cu derularea proiectului (in mai multe cazuri, exista unul pe fiecare parte, fiecare avand responsabilitatea proiectului din punctul sau de vedere). Obiectivul sau esential este realizarea obiectivelor proiectului, asigurand respectarea costurilor, a timpului si a calitatii convenite si mai ales a atingerii satisfactiei clientilor. Indiferent de domeniul de realizare a proiectului, un bun manager de proiect trebuie sa fie capabil sa interpreteze obiectivele reale ale proiectului de la inceput sau pana la sfarsit, asigurandu-se ca viziunea clientului este realizata in functie de asteptarile sale la orele stabilite.

Un manager de proiect trebuie sa aiba o serie de abilitati bine definite, atat tehnice, organizatorice si de metodologie, cat si calitati de conducere.

Conducere: un manager de proiect trebuie sa fie capabil sa conduca si sa gestioneze echipa; trebuie sa transfere o viziune pozitiva, sa motiveze echipa, sa o tina unita, sa o educe si sa o inspire.

Comunicare: una dintre abilitatile esentiale pentru managementul de proiect este capacitatea de a comunica bine, de a intelege si de a fi inteles. Comunicarea este punctul crucial al oricarei relatii si, prin urmare, eficacitatea comunicarii managerului de proiect are un impact nu numai asupra echipei de proiect, ci si asupra clientului si a diverselor parti interesate.

Abilitati de planificare: planificarea proiectelor este o abilitate de baza, cu toate ca multor manageri nu le pasa de acest aspect fundamental si procedeaza putin intamplator. Capacitatea de a organiza activitati in ordinea corecta, de a obtine rezultatul potrivit la momentul potrivit este o parte importanta a postului ca manager de proiect. Este absolut esential sa acordati planificarii atentia corecta pe care o merita si, impreuna cu aceasta, sa monitorizati progresul pe masura ce proiectul progreseaza, facand schimbarile necesare.

Managementul timpului: o parte uriasa din munca managerului de proiect este gestionarea timpului in functie de proiect, cu diferiti pasi si termene, precum si urmarea echipei in organizarea lucrarii astfel incat totul sa functioneze bine. Un manager de proiect trebuie sa poata face asta cel mai bine.

Gestionarea riscurilor: capacitatea de a sti cum sa gestionati riscurile depinde de intuitie, analiza si experienta, ceea ce face ca managerul sa prezica ce ar putea merge prost. Un bun manager de proiect trebuie sa aiba smerenia de a cere avizele echipei sale, deoarece, cu cat este identificat riscul mai devreme, cu atat sunt reduse sansele de aparitie a riscului.

Expertiza in materie: lumea digitala se misca extrem de rapid, exista intotdeauna ceva nou de invatat. Un manager de proiect bun trebuie sa aiba toate abilitatile pentru a crea un plan si apoi pentru a-l executa si gestiona corect, si a aduce echipa la succes. Trebuie sa cunoasteti platformele si sistemele utilizate de echipe, dar si posibilitatile si limitarile acestor instrumente, astfel incat sa puteti avea conversatii inteligente si informate cu clientii, echipele, partile interesate si furnizorii.

Pentru aceasta exista cursuri de pregatire specifice, precum cursul de la cursuriautorizate.eu. Cursul de Manager de Proiect este autorizat de Autoritatea Nationala pentru Calificari (fost C.N.F.P.A). Participand la cursul de Manager de Proiect, veti gasi raspuns la intrebari precum: cum se initieaza un proiect, cum se intocmeste o analiza SWOT sau ce inseamna o  diagrama Gantt, ce reprezinta fezabilitatea financiara si cum se inchide un proiect, de succes! Programul cursurilor teoretice si a activitatii practice este flexibil si adaptabil in functie de nevoile cursantilor. Acest curs este dedicat tuturor persoanelor care doresc sa fie manageri de succes si care doresc sa scrie proiecte de succes! Viitorii absolventi ai cursului de Manager proiect vor finaliza cursul cu un bagaj imens de cunostinte in domeniul managementului. In urma absolvirii examenului final, cursantii vor intra in posesia certificatelor de Absolvire pentru ocupatia de “Manager de Proiect” si a suplimentelor descriptive care atesta competente dobandite in urma cursului. Cursurile se desfasoara atat la sediul firmei din Bucuresti si ale partenerilor din toata tara cat si la sediile firmelor/institutiilor interesate de furnizarea acestui curs pentru personalul angajat. Participantii vor beneficia de coffee break, materiale didactice si consiliere pe intreaga perioada a cursului. Cursul dureaza 40 ore. Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *